onsdag 6 juni 2007

Puma

Varm och het junidag, ytterdörren står på vid gavel och vi sitter i godan ro och äter middag (fruktsallad, i denna värme kan man ju inte äta något nästan alls) jag hör Puma jama med sin krävande uppfordrande stämma.
Jag svarar något intetsägande, men hon fortsätter kräva...
Vänder mig om och tittar. Blä, där sitter hon utanför köksdörren och visar stolt upp sin middag, en mus, tack och lov död.

Nej, sådana läckerbitar vill vi inte ha inne, så ut åker musen och katten efter. Så taskig é jag!

Detta foto visar mamma Lolita med Puma längst till höger, i mitten hennes syster och den helmörka är hennes bror.

Jag vet inte om Pumas syskon är lika knasiga som hon är. I så fall är vi flera familjer som har mycket att skratta åt.

Fotot är taget av min kära syster Maria Lindqvist som ställde till det så vi blev med Puma.