lördag 18 augusti 2007

Mycket att stå i.

Ja, åter har det varit ganska mycket att göra och orken räcker inte riktigt till.
Har fler gånger tänkt-det här måste jag skriva om i dagboken! Och nu finns inget kvar i hjärnkontoret förståss.
Det får väl bli en summering av senaste tiden.

LÄTT-ÄCKLADE HOPPAR ÖVER NEDANSTÅENDE STYCKE!
Puma håller mig väl tränad och uppdaterad på möss och råttors anatomi.
Kan ju säga så här-gallblåsa, lever och tarmar kan jag snart rita i sömnen.
Min taktik att locka henne att förtära sina måltider på annan plats fungerar inte, dvs inte det heller...SKRIK!!! Ännu ett slag förlorat...
Köpte kattmynta och mjölklinser med kattmynta i, gjorde i ordning en matplats och "kryddade" den med mynta. ICKE!
Inte en musbit återfanns på denna plats, dock fortfarande lite här och var men gärna precis utanför ytterdörren.
Dessutom smakar tydligen inte musnäsa speciellt gott på morgon kvisten, så förutom inälvorna före frukost, måste jag städa bort musnäsor!?!
Och högdräktiga möss innebär en STOR måltid för en liten kisse, så nu har jag städat bort musfoster också...
Dessutom har fröken Puma plötsligt blivit givmild, när hon är hyfsat mätt kommer hon och ska bjuda pojkarna på lite mus och råtta. Mm, läckert.
Hon prickar alltid in våra måltider med dessa delikatesser till pojkarna.
Gissa vem som får bära ut gåvorna, jajamensan, Susanne i egen hög person, för jag är inte road av att mina hundar tuggar i sig vilda (inte tama heller för den delen) möss och framför allt inte stora fula råttor. URK!
Det värsta är att hundar lär snabbt, och dessa gossar har lärt sig hur delikatess/bjud jamet låter.
Gibson är snabbast upp ur bäddarna för att ta emot gåvorna.

Jag kan inte stava på Pit-bondska, men I HURVES!!!! (Dvs typ jag ryser, fast äckel ryser...)

OKEJ, LÄTT-ÄCKLADE KAN BÖRJA LÄSA NU, tror jag.
Nedanstående bild är ett typexempel på bild av sämre kvalité, se bara de GRÖNA ögonen.
Men jag ville att ni skulle få se bäddfördelningen vissa stunder.
Puma ligger, ensam, i den stora hundburen som whipparna annars gärna ligger i.
Gibson har faktiskt fått ta stora biabädden för en gångs skull. Ligger det en enda liten whippe där så ryms inte han!

Sedan låg River bekvämt i en (egentligen flera) bädd, och sonen kommer och pressar ned sig. SKA ligga här hos farsan! Chirac ligger på köksoffan då detta foto tas, går Puma dit så tar han gärna buren-Puma bet honom i hasen sist de delade soffan!

Lördag 11 augusti skulle jag och Örjan åka till Hamp Hole City, Vemdalen, för den årliga country festivalen. Klockan tolv skulle Lasse Åstrand, han som spelar bla fiol i AC Band, komma till oss för att samåka ned. Jag tar hundarna och går en kortis för att rasta av dem innan Catja, raringen, skulle ta över deras vård. Puma följde med i vanlig ordning. Kan ni tänka er att trots 20 stycken djurben och två människo ben så måste en mus kliva ut på vägen mitt i min benflock!!! Gissa vem som tog den?

Gibson var snabbast, matte skrek som en galning-ville inte stå och torka musdelar runt hans annars ganska charmerande mun. Hu, urk, kan ju tala om att stackars musen åkte baklänges, och upp och ned, ut på lägdan. Måste erkänna att jag inte gick efter och kollade om den dog eller inte.

Hur som haver hade vi jätteroligt i Hamp Hole City, mycket bra musik och line dancande av mig, Anki och Eiwy, fellower Mattmar bor.

Jag och Örjan har äntligen kunnat påbörja lite praktiska saker gällande vårt stugbygge, känns kanon i huvudet, skit i kroppen, men det är väl smällar man får ta.

Nå, har jag missat något får jag återkomma. Have a nice evening evereybody!