onsdag 1 augusti 2007

PUMA!!!

Åh, denna Puma...
Jag har varit i Piteå sedan torsdag 26 juli till igår 31 juli.
En av nätterna var Puma i köket, och på morgonen kan Örjan konstatera att vår enda fladdermus är död!
Den har kommit in i köket genom en ventil, och därefter har Puma dödat den. Men tydligen smakade inte nattmålet bra, för den låg i stort sett oskadad på golvet.

I Piteå har jag träffat mina syskon Jennifer, Maria och Mattias.
Maria har som tidigare skrivits, fått en till pojke och jag har nu fått nosa på den lille godingen.
Mattias och hans särbo har några hundar också, så vi stack ut i skogen med dem på lördag efter en snabb shopping runda i överfulla Piteå.
(Överfullt pga PDOL-låter som en sjukdom, det är alltså Piteå Dansar Och Ler-eller Pite super och spyr!?)
Jennifer har varit med om en olycka och blivit blind på ena ögat, så jag har försökt vara lite med henne-vi hade lite svårt att tajma in oss efter varandra, men lite har vi hunnit ses.

Mamma fyllde år den 29 juli, så vi kalasade på tre olika tårtor och annat fikabröd, GOTT!

Nu är jag hur som haver back in Jamtland. Idag har jag skyndat runt och handlat hundmat, dammsugarpåsar, scartkabel, linsvätska och mat.
Imorgon kommer Örjans äldsta dotter Camilla och hennes särbo Tholle, min bror och Nola med två hundar, samt ev Catja och hennes pojkvän.
Lördag och söndag är det hundutställning i Svenstavik!! Debuten 2007-vi har pga sjukdom och annat inte deltagit på någon utställning än. Men lille Dash är anmäld båda dagarna.

Köpte kattmynta för att starta nästa slag i kriget inälvor/bron.
Har ju försökt med den hårda negativa stilen, och Puma har vunnit varenda slag. Nu startar nästa strategi...Ska försöka locka henne att äta på någon annan plats, vald av mig...Önska mig lycka till!