tisdag 20 november 2007

Valpar...

Nu har släktingarna på Farmor Selmas kennel kommit. Det blev sex hanar och fyra tikar, i flera olika färger och teckningar.
Gå in på http://www.farmorselma.tk/ och titta i bloggen på första bilderna på Sommarhagens Ezperanzas valpar.
Grattis Carina och Peter, vilken fertil tik ni har! 2 valpkullar och 20 födda valpar...

Själv har jag lidit av en fruktansvärd huvudvärk idag, satt här vid datorn och gruvade mig för en långprommis ikväll. Så ringer Anki, min vän lite längre upp i byn, och säger att hon nästan är framme hos oss, på prommis med gamla Tösen. Vill vi hänga på?

Kastade på mig kläder och kastade på pojkarna kläder då det är rätt kyligt här i kväll, och följde med henne hem. På så sätt fick hon sällskap på vägen hem och jag på vägen bort. Det är ca 3,5 km denna sväng. Helt ok prommis en vinterkväll, tycker jag.

Har ett dygn varit hundvakt till två chinese crested gossar, Dio och Tom. Trodde det skulle bli värre än det var, lille Dash har en historia med den tredje kinesen från samma hushåll, och fattar inte när en kines är arg och less.

Så här såg det ut sist vi var hundvakt. OBS! Den lille är fadern...