söndag 5 juli 2009

Lite att skriva om just nu

Puma-kissen fyllde 4 år den första juli, hon har först idag nedlåtit sig att komma in, så vi kanske kan bjuda henne på ngt gott ikväll.
Igår när jag höll på med gräsklippning så tog hon en mus och två fåglar, dessa lämnade hon stundtals just precis så jag höll på att köra över dem med gräsklipparen. Not nice...

Måste ringa vetten och beställa tid för vaccination av henne, och ev River och Gibson. Kommer inte ihåg hur tätt man måste vaccinera för än det ena och än det andra för att få ta in hundar på utställning.
Ifjol när svärfar blev sjuk och dog missade jag att vaccinera de två sistnämnda. Brukar göra det vartannat år. Nå, det ordnar sig.

Dashing fyller sju år den sjunde, så vi måste komma ihåg att gratta honom då, plus min systerson Eddie.

Idag blev min svågers saluki Baghdad Nortern Lights först BH-1 med cert, därefter BIR, samt BIS 2 unghund och BIS 5 vuxen på SvVk:s utställning i Råneå.
GRATTIS!!!