tisdag 18 maj 2010

Åre HundRehab

Det har varit mycket sista dagarna, därför har jag inte hunnit/orkat skriva något i bloggen.

Fredag 14 maj var jag och River, Annelie och Mocca, på öppet hus-dag i Såå, Åre. Huvudattraktionen för mig var naturligtvis ÅRE HUNDREHAB! http://www.arehundrehab.se/

Då det var drop-in så kunde vi ju inte få en riktig genomgång, men en snabb undersökning av "gam"gubben hann Frida Lundin, som har Åre HundRehab, med.
Sen fick han ligga på en liten säng som vibrerade lite lagom (en vibrationsplatta). Härliga täcken både på och under hunden gjorde att han kände sig som hemma direkt! Man e väl whippet...

Efter ca 15 minuters vibrerande satte sig Frida på sängen hos River och masserade honom under täcket, detta förfarande var perfekt då mr River är väldigt spänd och reserverad mot "folk" som ska pilla här och där. Dvs veterinärer.
Denna situation är ju snarlik, varför jag trodde att River skulle vara svårare att komma åt.
Men han var helt avslappnad och njöt för fullt.
Utom på vissa ställen i och för sig, men är man 11½ år och har farit fram som en dåre genom livet, så är det inte konstigt om det är lite ont här och där.

Frida Lundin är dipl. massageterapeut och fysioterapeut för hund. Hon är utbildad vid Svensk terapeut Utbildning i Kvänium.
Hon är också utbildad kynolog och hundtränare av Turid Rugaas.

Jag har fått en remiss från distriktsveterinär Hanna Smedstad, till Åre HundRehab, och jag hoppas herrn´s försäkringsbolag godar detta. Då har jag en jättechans att få honom på fötter igen och förhoppningsvis hållbar ett gäng år till!

Har inga bilder själv, men på Åre HundRehabs hemsida finns River med på bild. Kolla här:
http://www.snabber.se/web/are/blogg.asp?permLnk=51592

Fortsättning följer!