onsdag 9 juni 2010

Kanske sommar...

Kanske kommer den nu. Det har klarnat upp och blivit lite varmare i luften i eftermiddag och under kvällen.
Jag var med River på behandling på Åre HundRehab ( www.arehundrehab.se) igår.
Han tyckte det var jobbigt och ville inte riktigt. Frida sade att han är mycket bättre i ländryggen nu, och känns inte lika illa framtill, men verkar öm och trött.
Jag hade laddat med dricka och en chokladbit, lånade toaletten innan jag for hem. I Mörsil stannade jag och köpte en varmkorv.
Tja, en del reaktioner, djävulskt trött och små ont i övre delen av ryggen. River sov i ett sträck från 17.30 till 21.00...

Idag har jag lagt ett kort personspår till River. På vår uppfart, tvärs över asfalterade byvägen, i kanten på en grusväg, korsade den och slutade ute i höggräset. Lade lite små godishögar här och där, samt ett spengummi som slut. Vet inte hur länge det fick ligga, lite "hjälp" vid byvägen, men annars var han klockren.
Till saken hör att han har inte gått ett sådant spår på säkert fyra om inte fem år!
Min vackre gammelman, han kan han...