tisdag 2 oktober 2007

Jaha, Frodo rapport...

Som jag skrev i ett tidigare inlägg, så har Dashings käre son Frodo (S. Floomrider, ovan på bilden) varit här på besök från onsdag till söndag.
Det besöket har föregåtts av en massa oh och hjälp, beroende på att han har väldigt många drag från sina förfäder. Bla att öppna dörrar. Jag vet även att han rymt från tidigare hundvakt!
Trots detta så var han varmt välkommen, och jag borde väl ändå kunna hålla reda på honom som har de två föregångarna.

Det tog 23 timmar innan han rymde...

Vi varnade matte Mia att han möjligtvis skulle kunna lära sig något nytt hyss i gemenskapen här. Och det gjorde han.
Torsdag eftermiddag hade han tagit sig ut ur min stora "utställningsbur" (METALL) som jag dessutom satt hänglås på...Märk väl, buren var hel! Fakta är att Frodo inte befann sig i den då jag satte nyckeln i dörren och öppnade!
För han tryckte till dörren och drog som en avlöning, innan JAG (som är van utbrytarkungar) hann reagera.

SATAN OCH PANIK!

Ja, efter lite letande med bil och till fots så upptäckte jag att han troligen tyckte det var för långt hem till Dvärsätt, så han sprang vår förmiddagsprommis!
Vi träffades igen en bit utanför vår gård.
Efter denna upplevelse har ytterdörren plötsligt fått en sluss på insidan, av kompostgaller på högkant, och tack och lov så har busen inte rymt mer.
Han har varit otroligt lugn, trevlig och mysig. Letat ätbart på bänkarna, knallat runt på köksbordet och lite sådant.

Fotografering stod högt upp på schemat, eftersom jag hade tre generationer i rakt nedstigande led hemma. Resultaten ses nedan-SUCK!


Så vissas förhoppningar om att få läsa ett hejdlöst roligt panikslaget inlägg grusas härmed. Som Maria (förövrigt rymmarens UPPFÖDARE) skrev i gästboken: Det kan ju i alla fall inte bli värre! Och det blev det inte, så njut av de "fantastiska" bilderna...:)