tisdag 25 december 2007

God fortsättning!

Julafton avklarad med hälsan i behåll. Har lärt mig att inte äta för mycket av all den goda maten. Vi hade två gäster, Rickard som är Örjans tremenning (stavas det så?) och en kompis till dem, Håkan. Vi hade trevligt med god mat, god efterrätt och gott fika. Vips var klockan natt...
När jag precis var på väg i säng hörde jag oljud ute på bron.
Hm, Puma brukar kasta mössen i väggen, men detta var kraftigare läten än så.

Öppnade försiktigt dörren och får se en välbekant syn, inälvor, hm. Öppnar mer för att se vart Puma är, och får syn på en stor hund!
Puma satt uppflugen på broräcket med raggad svans. In med katten och blänga på hunden, vad gör den här och ffa VEMS är det? Klockan var trots allt 01.00-01.30...När jag blängde så gick den ner från bron och iväg samtidigt som den gnällmorrade.

Idag, på juldagen fick pojkarna sina julklappar i "lugn och ro".
Vi började med Gibson som behövde lite hjälp att få ett hål i pappret så det luktade gotta.


När han kände lukten så tog han paketet i munnen och ville springa till sin bädd där han skulle kunna komma åt gottat i lugn och ro. Men ack, River var snabb som satan och ryckte julklappen ur stackars Gibsons mun...Kameran hann inte med där...

Nedan får Gibson äta upp sitt godis i lugn och ro. River hängde över min arm och darrade...

Nästa hund att få julklapp var lille Dashing. Och han visste hur man gör, det var lite tjorvigt dock.

Här började han arbeta mer metodiskt med sin lilla julklapp.

Och slutligen var pappret rensat från gotta! Bra hjärngympa en sån här latmansdag som vi har.

Näste man till rakning...eller julklappsutdelningen var Chirac. Han var något ivrig...

Kanske var det mest papper runt hans julklapp, eller så vill han dra ut på det roliga, för han pysslade en stund innan det började knastra i munnen på honom.

Det blev mest smulor från Chirac!

What can I say?! Visst är han vacker!!!

Maria, min kära uppfödare och jag har många gånger försökt ta kort på River. Han ser kameran och sedan ser han misshandlad och döende ut...Maria vet hur svårt det är att få bilder på denna hund där han ser ut som om han lever åtminstone. Nu vet jag-husse och en julklapp eller husse och en gobit...Nästa bild är inte så bra, men det gick så fort och vilt till att varken jag och kameran hann med...
Rivers julklappspapper var rivet i många många små bitar när han var klar. För honom är det även ett stort nöje att slita presentpapper i småbitar!
En god fortsättning på julhelgen önskar vi er alla!