tisdag 4 december 2007

Utmanad!

Dashing har blivit utmanad av "dotra" Fendi (Sommarhagens Frostic Queen, mamma till sex valpar som är en vecka idag! på kennel Sommarhagens).
Utmaningen går ut på att ange sex ovanliga eller speciella saker om sig själv och sen skicka utmaningen vidare till sex nya hundar.
Det där med att skicka till sex nya hundar får vi se hur det blir med...

1. Jag gillar att hänga ut genom köksfönstret och titta på världen utanför. Se bildbevis i fotogalleriet...min gammelmatte tog bilder en gång.

2. Jag tycker matte är så korkad som sätter mig i bur och går sin väg, det blir så besvärligt när jag skall följa efter. Matte vet fortfarande inte hur jag gör, men jag stannar aldrig i en bur längre...

3. Min matte har lite svårt för att fatta att jag ska vara med jämt, för ibland sätter hon för en grind på bron, så att vi ska stanna däruppe. Och det är så trist för de andra hundarna i huset vågar inte hoppa över, men det är skitlätt! Och man kan hoppa över åt alla håll och kanter, så det är ingen idé att hon försöker bygga kompostgaller hage utanför bron heller, för då springer jag upp på bron och hoppar ut åt sidorna. Åh...

4. Det här är lite pinsamt för en vuxen hane på 5 bast, men när jag var liten så blev jag rädd när vi gick prommis ute på vägen. Då grinade jag lite, men bara tills vi vände hemåt.

5. Det här är också lite pinigt. När jag var liten och kanske ett år, grinade jag när jag var tvungen att duscha! Men det är ju så vidrigt, man luktar kanske jättegott, lagom mysig konsistens på pälsen och så kastas man brutalt in i ett blött rum och får schampoo!!!! Hallå...

6. Matte och husse är jättetröga ibland. Om jag är jättetrött och ska lägga mig så har de inte bäddat till ordentligt. Som jag får slita och dra, trampa och snurra...jag gnäller och gnäller men får ingen hjälp! Asså ibland typ...

Jag utmanar sonen Frodo och en tant som heter Tanyah-hon e typ farmor till mig, och så utmanar jag Hiki, en ny hund som mattes gamla väninna Pernilla har...Kommer inte på fler nu...