onsdag 19 mars 2008

Toooom!

Ja, herregud...det måste finnas instruktioner på hundspråk i våra väggar för än det ena än det andra.
Tom och Dio kom i söndags, måndag när jag kom från jobbet hade Tom lyckats öppna ena burdörren och kommit ut i rummet nakenfisarna disponerar när de är här.

Han hade hittat en ganska stor bit vadd som han slitit i små bitar och spridit ut över rummet, men det värsta var att han gnorpat sig in i en helt ny 15 kg:s hundfoder säck som helt oskyldigt stod där.

Aahh...ut och rasta alla, kolla hur hans kropp såg ut. Uppspärrad av proppfylld magsäck, eller...
Ringde Lina samtidigt som jag släpade ned fodersäcken till personvågen ( att det varit lättare att släpa upp vågen till fodersäcken föll mig inte in), vägde säcken, jaha, 15 kg. Nu är ju inte dessa gamla vågar allt för precisa, men det innebar ju åtminstone att han inte ätit flera kg, vilket jag inte trodde efter att ha begrundat kroppsformen ett tag.

I samråd med Lina beslutades att jag skulle avvakta, och Tom mådde oförskämt bra hela kvällen. Dock inte jag...hade en skräckfylld klump i magen hela kvällen. Dock fick ju hunden i fråga ingen kvällsmat-det var veckans tragedi för honom.

Den andra stackaren får bara en liten kattkorg att ligga i! Å andra sidan ska ju rumpen hänga utanför så den passade väl rätt bra, trots allt. Han trivs i den i alla fall.