torsdag 8 maj 2008

En månad sedan...

Nu är det en månad sedan jag skrev något.
Hej och hå, vad tiden går. Vi har vår nu, snart har det nog torkat upp också, så att vi kan köra något eller några träningspass med lure coursing.

Lite nyheter rörande släkt och vänner, och slutligen mina egna djur.

Baghdad Northern Lights, debuterade på SvVk Västerbottens utställning i Skellefteå den 26 april 2008.
Domare Outi Piisi-Putta, Finland.
Resultat BIR och BIS-valp...
Gå in på: http://www.simplesite.com/majos och läs mer om Jerry!

Sedan har en dotter till min egen Dashing sprungit två godkända provlopp i lure coursing och vi är så lyckliga. Grattis Annelie Söderholm med Sommarhagens Faristella!

Flera av Dashings barnbarn, valpar undan Sommarhagens Frostic Queen med Adagio Greatest Love Of All, har debuterat med fina resultat i valpklass på utställning.
Gå in på: http://www.sommarhagens.se och läs mer.
Det är Musikal kullen som är barnbarna...

Här hemma bevittnade jag en underlig och oroande jakt tidigt en morgon. Puma jagade en stor räv...hm...

Just nu har vi ett par sjuklingar i huset.Både Puma och River har urinvägsinfektion. River går ju bra att behandla, men Puma?!! 1/4 tablett morgon och kväll...yes. För att ytterligare förhöja spänningen så upptäckte jag mask i rumpan på henne idag. Guess what?! Ytterligare en tablett tre dagar i rad...Säger bara-hjälp!